Les hvordan Uno-X har gjennomført kursing av sine ansatte for økt IT-sikkerhet.
Uno X er en Norsk landsdekkende kjede av selvbetjente bensinstasjoner i Norge. Kjeden består av rundt 200 stasjoner, og 80 ansatte på hovedkontoret. .
Løsningen ble å sette opp et komplett bevissthetsprogram rundt IT-sikkerhet som inkludert simulerte phising-angrep vi XtraMile. Størsteparten av øvrige kursgjennomføringer var på kurs kunden selv har laget. Uno-X benyttet seg av
Rene Lares forklarer,
"Med XtraMile har Uno X fått svært høy gjennomføring og engasjement på kursingen. Vi har automatisert utsendelser, oppfølging, tester, og kursbevis som sikrer at ansatte er oppdaterte på systemer og trusler. XtraMile tar også tak i utfordringer som dukker opp underveis og løser det med tett oppfølging for å sikre at vi i Uno-X lykkes."
Bilde: IT-systems Manager, Rene Lares
Uno X startet med normale kompromitteringsrater på 20-30%. Kompromittert refererer her til brukere som oppgir brukernavn og passord i et simulert phishing-angrep. Med det automatiserte programmet fra XtraMile klarte de å redusere dette til 0–2 % kompromittering. Xtramile gjorde det enklere og mer engasjerende for sluttbrukere å fullføre opplæringen. Oppsummert