Priser og fakturering

 

 

Terms and Conditions XtraMile

Last Modified: 01.02.2022

Varighet og Oppsigelse

XtraMile plattformlisens fornyes automatisk årlig. Med mindre annet er avtalt er fornyelsesdato samme som signaturdato. Oppsigelse av avtalen er gjensidig og må skje skriftlig per e-post. Oppsigelse må sendes 3 måneder før årlig fornyelsesdato. Ved oppsigelse etter dette, faktureres neste avtaleperiode fullt ut.

 

Priser og fakturering

Tilgang per bruker er minimum 12 måneder. Eventuelle brukere, utover oppgitt antall brukere i kontrakten, som legges til i inneværende 12 måneders periode, vil faktureres etterskuddsvis per kvartal. Ved årlig fornyelsesdato vil samtlige brukere faktureres for neste 12 måneders periode.

Fakturaer har 30 dagers forfall.

Fakturering skjer ved oppstart.

Alle priser er eks.mva.

 

Indeksjustering og prisregulering

Denne avtalen indeksreguleres inntil en gang per år, første gang med virkning 1 år etter signeringsdato. Prisreguleringen skal følge utviklingen i Statistisk Sentralbyrås lønnsindeks for Tjenester hvor arbeidskraft dominerer, eller slik annen indeks som måtte etterfølge eller ligne denne dersom denne indeksen opphører. Basis for indeks er samme måned som signeringsdato. Prisjusteringen skal skje ved bruk av indeks for samme måned som fornyelsesdato det forutgående år.

Prisregulering utover indeksjustering kan skje årlig. Eventuell prisregulering utover indeksjustering må skje skriftlig per e-post minimum 120 dager før fornyelsesdato.

 

Kampanjer

Leverandøren gjennomfører ulike opplæringskampanjer (f.eks Nasjonal Sikkerhetsmåned). Med mindre annet er avtalt er disse ikke inkludert i denne avtalen.

 

Opplæring og support

Opplæring og support av administrator(er) hos kunden er inkl. i prisen. Opplæringen gjennomføres som e-læring og med instruktør via nett. Opplæring med instruktør begrenses oppad til 3 kurs a 3 timer per år. Eventuell opplæring med instruktør utover dette faktureres kr 1500 eks mva. per time. Utgifter til evt. reise og opphold dekkes av kunden. Opplæring og support av sluttbrukere/ansatte som ikke er administratorer er ikke inkludert.

 

Kursutvikling for kunden

Bistand til å lage kursinnhold og administrasjon av læreprosessen for kunden er ikke inkludert i denne avtalen. Kunden og Leverandør kan avtale behov for konsulentbistand for sluttbrukere/ansatte, kursutvikling og administrasjon av kundens læreprosess. Pris for denne type konsulentbistand er kr 1500 eks mva per time.

 

Utvikling av funksjonalitet spesifikt for Kunden

Utvikling av funksjonalitet spesifikt for Kunden er ikke inkludert i denne avtalen. Kunde og Leverandør kan avtale dette separat. Pris for denne type konsulentbistandt er kr 1650 eks mva per time.

 

Oppetidsgaranti og refusjon ved brudd på oppetidsgaranti

Oppetid måles fra første til siste dag hver måned, og nullstilles hver måned. XtraMile er normalt tilgjengelig hele døgnet, alle dager i året, med mindre annet er avtalt.

Oppetidsgaranti: 99,5% (inntil 3:45t/mnd)

Refusjon ved brudd: 50% av månedlig lisenskostnad

 

Oppetidsgaranti

Gjennomsnittlig oppetid måles etter følgende formel: OT (%) = (100 * (Antall minutter i kalendermåneden minus eventuell Unntatt tid) minus minutter Nedetid) delt på antall minutter i kalendermåneden minus eventuell Unntatt tid

Eksempel: Tjenesten er utilgjengelig i 2 timer (120 minutter) fra kl 1000-1200 den 3.mars. OT (%) = 100 *( (43200 - 0) - 120) / (43200 – 0) = 99,72%

 

Unntatt tid: Hendelser som ikke vil bli betraktet som nedetid i forbindelse med beregning av oppetid. Eksempler på dette er planlagt vedlikehold (innenfor Servicevindu eller etter avtale med kunde), feil på kundens oppsett (f.eks. synkronisering av brukere), feil i tredjeparts integrasjoner samt forhold som skyldes Force Majeure.

 

Gjennomføring, personvern

Oppdraget ledes av Leverandøren som er ansvarlig for å gi Kunden tilstrekkelig kompetanse på programvaren.

Leverandøren plikter å gjennomføre sikringstiltak i henhold til personopplysningsloven § 13 og § 15 om informasjonssikkerhet. Dette omfatter bl.a. å ivareta konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved behandling av personopplysninger.

Kunden skal ha rett til, på egen hånd eller via kompetent 3. part(er), kontroll og innsyn i systemer, datadrift, kontroll- og sikkerhetstiltak, som er omfattet av denne avtalen. Tilsvarende rett til kontroll og innsyn gjelder for kompetent tilsynsmyndighet med hjemmel til innsyn i bankens virksomhet. Innsyns – og kontrollretten omfatter mulighet for stedlig tilsyn. Kontroll og innsyn skal varsles i god tid slik at Leverandøren kan planlegge for gjennomføring, som sikrer at andre kunder av miljø og løsninger ikke utsettes for risiko. Kunden er ansvarlig for alle ekstra kostnader knyttet innsynet på egen hånd eller via kompetent 3. part (er).

Opphavs- og eiendomsrett

Alt opplæringsmateriell og innhold som Leverandør bringer inn i leveransen, er Leverandør sin eiendom med mindre annet avtales spesifikt. Alt øvrig materiell som produseres for og av Kunden innenfor denne avtalens omfang er Kundens eiendom med mindre annet avtales spesifikt. Leverandøren har eiendomsrett til alle hyllevarekurs som følger med lisensen, også når kunden tilpasser disse kursene.

Kunden har eiendomsrett til alt egenutviklet innhold, samt innhold leverandøren har produsert på oppdrag for kunden. Ved avslutning av avtale har kunden rett til å ta ut en kopi av alt innhold som de selv eier. Kunden forplikter seg til å ikke kopiere innhold eller e-læringsmetode.

 

Taushetsplikt og informasjonssikring

Forvaltningslovens (10. februar 1967) taushetspliktbestemmelser kommer til anvendelse for Leverandøren.

Leverandøren skal følge de samme regler som gjelder for Kundens personale i forbindelse med sikring av konfidensiell informasjon.

Leverandøren vil benytte kundeinformasjon som e-postadresser, interne dokumenter og annen konfidensiell informasjon man får del i kun til det formål som er spesifisert i denne avtalen og ikke på noen måte selge, videreformidle eller gjenbruke informasjonen utenfor dette formålet.

 

Leverandøren vil permanent slette Kundedata når Kunden ber om dette. Med mindre annet er avtalt, slettes Kundedata 6 måneder etter avtalens utløp. Leverandøren forplikter seg dog til å beholde informasjonen på sikkerhetskopier med mindre Kunden kommer med anmodning om å slette data fra sikkerhetskopier.

 

Force majeure

Dersom det inntreffer en ekstraordinær situasjon som etter vanlige kjøpsrettslige regler må regnes som force majeure, anses denne avtalen ikke som misligholdt så lenge force majeure-situasjonen vedvarer. Dersom force majeure-situasjonen varer eller antas å ville vare mer enn 21 dager, kan hver av partene si opp avtalen med 30 dagers varsel.

 

Lovvalg

Partenes rettigheter og plikter etter denne avtalen bestemmes i sin helhet av norsk rett.

Our Product


Difficult learning is poor learning - when we say simple, we mean it. Get 14 days of free access - and try it for yourself!




Facebook Instagram LinkedIn