Integrasjoner med Hogia OpenHR
Mer informasjon om integrasjoner mellom HR-system, lønnssystem og Hogia OpenHR
Vår integrasjon synkroniserer følgende data mellom HR-system eller lønnssystem og Hogia OpenHR:
-
Personopplysninger
-
Fraværsregistrering
For eksempel kan adresse-, kontakt- og lønnsopplysninger for en ansatt hentes fra HR-systemet deres når opplysningene endres, og automatisk oppdatere opplysningene i personalregisteret i Hogia OpenHR. Hvis personen ikke finnes i Hogia OpenHR, oppretter integrasjonen vår automatisk personen der. Hvis dere bruker Hogia OpenHR som HR-system og et annet lønnssystem som for eksempel Fortnox, Kleer, 24sevenOffice, Payzlip, FlexHRM Payroll eller lignende, kan dataflyten gå motsatt vei med Hogia OpenHR som master.
Fraværsregistreringen gjøres ved at fraværskoder (for eksempel ferie, syk, foreldrepermisjon) hentes fra HR-systemet deres, som HiBob, Personio, Hailey HR, Huma HR, Evity HR eller Simployer One, og registreres på riktig person og dag i Hogia OpenHR. Eller motsatt: fravær hentes fra lønnssystemet deres og registreres i Hogia OpenHR.
Hogia OpenHR er også integrert med alle andre HR-løsninger i vår plattform, dere kan lese hvilke her. En populær integrasjon for brukere av Hogia OpenHR er integrasjonen mot Teamtailor, dere kan lese mer om den her.
Hvem passer denne integrasjonen for?
Denne integrasjonen er bygget for dere som har Hogia OpenHR som lønnssystem og/eller HR-system.
Opplysninger som kan integreres til/fra Hogia OpenHR
Våre integrasjoner er alltid skreddersydde, noe som betyr at dere kan få integrasjonen konfigurert og tilpasset etter deres behov. Nedenfor listes noen felt som ofte integreres, men mange flere er mulige, inkludert deres custom fields i HR-systemet:
- Navn
- Adresse
- E-post
- Telefon
- Bankkontonummer + clearing
- Ansettelsesform
- Stillingsbetegnelse
- Månedslønn
- Startdato
- Dato for når ansettelsen opphører
- Personnummer
- Fravær
- m.fl.
Spør oss, så kan vi legge til felt dersom det aktuelle API-et tillater det.
Hvor ofte synkroniseres opplysningene mellom systemene?
Dere bestemmer selv hvilket intervall dere ønsker at integrasjonen skal synkronisere på. Integrasjonen kan også lytte kontinuerlig etter endringer slik at personopplysninger synkroniseres til/fra Hogia OpenHR innen noen minutter etter en endring i HR-systemet eller lønnssystemet.
Om Hogia OpenHR
OpenHR er Hogias skybaserte HR-system som samler hele medarbeiderreisen – fra ansettelse til lønn – i ett og samme flyt. Systemet er enkelt å ta i bruk, brukervennlig og utviklet for å gi rask verdi for både HR og lønnsspesialister. OpenHR ligger tett på lønnsprosessen og gjør det enkelt å holde personaldata oppdatert, følge lovkrav og arbeide effektivt i hverdagen. Informasjonen flyter sømløst mellom HR og lønn, noe som sikrer kvalitet og reduserer manuell håndtering.
Systemet gir sterk støtte for de årlige HR-prosessene:
- Lønnskartlegging – første steg mot lønnstransparens. Identifiser og håndter lønnsforskjeller i en digital, datadrevet prosess med automatiske rapportutkast.
- Lønnsrevisjon – digital og enhetlig prosess uten regneark. Håndter potter, begrunnelser og godkjenninger direkte i systemet for en rettferdig, sporbar og effektiv håndtering.
I tillegg gir OpenHR smarte funksjoner som:
- Digital signering og dokumenthåndtering – signer og lagre avtaler og attester trygt og profesjonelt.
- HR-analyse – få nøkkeltall og innsikt om personalstruktur og likestilling.
- Påminnelser og gjøremålslister – systemet varsler i tide når noe skal gjøres eller fornyes.
- OpenHR er bygget for organisasjoner som vil jobbe moderne, lovmessig korrekt og tett på virksomheten – uten kompliserte prosesser eller lange innføringer.
- Kom i gang med én gang. Støtt hele HR-året. Nært lønn – nært virksomheten.
Twines generelle vilkår gjelder for denne integrasjonen.