Om XtraMile

XtraMile er en plattform for automatisering av opplæring som gjør det raskere for HR- og IT-avdelinger å lage, distribuere og følge opp obligatorisk opplæring og kurs. Det sørger for at alle medarbeidere fullfører nødvendig opplæring. Og at både de og bedriften får sertifiseringene de trenger.

Frame 9919 (2) (1)

Teamet bak XtraMile

Vi har over tjue års fartstid fra e-læringsbransjen. Der har vi vært tett på utfordringene IT- og HR-avdelinger sliter med.
 
Vi har sett mange bedrifter som er frustrerte over tungvint e-læring og kompleks programvare. Det tar for lang tid å komme i gang og krever for mye administrasjon. Vi visste at det måtte finnes en bedre måte.
 
XtraMile ble født av idéen om at det skal være enkelt og smertefritt å lage og administrere obligatorisk opplæring. For oss handler kundesuksess om mer enn å selge et produkt. Det handler om å gi deg verktøyene dere trenger for å blomstre.
 
For til syvende og sist er kjernen i XtraMile mer enn opplæring: vi skaper «det stedet» hvor læring skjer av seg selv og suksessene følger naturlig.

arrow-down-right

Kristoffer Aas
Kristoffer Aas

CEO, CTO og Co-Founder

Connect on LinkedIn

Kristoffer har med seg over 15 års ekspertise innen digital utdanning. Denne reisen startet for han hos Glasspaper, hvor han ledet salgs- og prosjektavdelingen. I 2014 grunnla han XtraMile sammen med Sten Ove. Som kaptein sørger Kristoffer for at XtraMile holder stø kurs i den daglige driften og samtidig har god fart innen produktinnovasjon. Når han ikke er på jobb er Kristoffer en familiemann. Han gir gjerne leken en passe dose konkurranse, og svinger seg ned skliene på Leo’s Lekeland med sin to år gamle datter.

Sten Ove Elvegård
Sten Ove Elvegård

Chief Sales Officer, Co-Founder

Connect on LinkedIn

Sten Ove har satt sitt preg på digital utdanning og salg i over 20 år. Han finner mye glede i å guide kunder gjennom utfordringer med digital utdanning. Det er ingenting han liker mer enn å se dem lykkes. For Sten Ove handler suksess om smart arbeid, ikke bare hardt arbeid. Han mener at livet bør være balansert, akkurat som business. Når han drar fra jobb finner du sannsynligvis Sten Ove ute i naturen – enten på nedoverski, i ferd med å slå leir eller fiskende ved en innsjø.

Jennifer Lim Lund
Jennifer Lim Lund

Chief Marketing Officer

Connect on LinkedIn

Jennifer trives med innovasjon og samarbeid, og nettopp derfor føler hun seg som hjemme hos oss i XtraMile. Som tidligere CMO i SuperOffice Group hadde Jennifer ansvaret for alle markedsføringsstrategien i syv forskjellige europeiske land, med stor suksess. Hun har arbeidet ved Dell Computers Hovedkontor i USA med global forretningsutvikling og produktmaerkedsføring. Jennifer mener det bare er himmelen som setter grenser for strategi og vekst med det riktige grunnlaget. Hvis du vil bli mer kjent med Jennifer, så spør henne gjerne om Animal Flow, som er hennes seneste fitness-besettelse!

Misjon

XtraMile eksisterer for å hjelpe HR- og IT-avdelingene med å gjennomføre obligatorisk opplæring raskt og smertefritt.
 
Målet vårt er å hjelpe 1000 norske bedrifter til å bli bedre til å lære opp sine medarbeidere. Det skal vi gjøre ved å tilby verktøyene, støtten og kunnskapen de trenger for å lage effektive programmer for obligatorisk opplæring.
 
Ingen store ord og fakter, kun gjennom konkrete handlinger hver dag. Misjonen vår er ikke bare til pynt. Den guider oss i alt vi gjør, fra ansettelser til kundekontakt. Når XtraMile vokser sørger misjonen for at vi holder kursen.

Visjon

Bli Nordens mest foretrukne automatiseringsplattform for læring.

Hva gjør XtraMile annerledes?

Før XtraMile jobbet Kristoffer og Sten Ove med digital læring i mange år, og fikk mye erfaring innenfor bransjen på hva som trengs for å lykkes.
 
Vi jobbet med selskaper hvor bunnlinjen var viktigere enn menneskene. Hvor aggressive salgsmetoder overskygget produktenes kvalitet. Og hvor ledelse handlet mer om å skape frykt enn å utvikle tillit.
 
Når vi startet XtraMile lovet vi at vi ikke skulle gjøre det samme.

XtraMile har en unik tilnærming

For oss handler suksess om tillit, balanse og samarbeid. Vi har forpliktet oss til en annerledes reise, basert på tre viktige prinsipper:

1. Forpliktet til kundene

Hos oss varer et gjennomsnittlig kundeforhold i syv år. En kunderelasjon er for oss mer enn flyktige transaksjoner, det er varige partnerskap. I XtraMile dyrker vi disse relasjonene med integritet og transparens. Vi tror fullt og helt på at vår suksess er en direkte konsekvens av våre kunders suksess.

2. Tillit betyr alt

Over tjue år i bransjen har lært oss at tillit er fundamentet for langsiktige relasjoner. Vi er direkte og ærlige, og later aldri som vi er noe annet enn vi er. I XtraMile gjennomsyrer tillit alle interaksjoner. Det finnes ingen skjulte agendaer, kun en forpliktelse til å holde våre ord.

3. God jobbalanse gir bedre resultater

Vi tar avstand fra oppfatningen om at konstant travelhet er lik produktivitet. Vi verdsetter profesjonelle resultater og personlig helse like mye. Det er fullt mulig å gjøre jobben sin i løpet av en åttetimers arbeidsdag, inkludert lunsj. Vår filosofi for jobbalanse prioriterer smart og effektivt arbeid til fordel for kun hardt arbeid, og sørger for at våre team har det godt.

Klar for å bli mer kjent med XtraMile?

Er du ute etter en ny plattform for automatisering av opplæring? Liker det du har lest om menneskene, filosofien og visjonen bak XtraMile? Da vil vi veldig gjerne snakke mer med deg og lære mer om bedriften din.

Ta gjerne kontakt i dag hvis du vil snakke med vår salgsavdeling, eller book en demo hvis du vil se hvordan XtraMile virker i praksis.